Nudge Global Impact awards

December 27th, 2017 Events, Inspiration

Nudge Global Impact Awards
Eind oktober werken deze awards uitgereikt tijdens het Nudge Summit in het Vredespaleis, de tweede avond van de Nudge Global Impact Challenge, een jaarlijks ontwikkelprogramma over leiderschap, duurzaamheid en impact.
Verhaaf was hierbij een mocht tijdens dit mooie event voor het 2e jaar op een rij de catering verzorgen. Wij streven naar duurzaamheid en vonden het dus een eer om voor de gasten weer een passend en voortreffelijk diner te verzorgen. We hebben ons voor het Nudge diner laten inspireren door Yotam Ottolenghi, de Brits-Israëlische groentegoeroe met een Arabische kookstijl. Ottolenghi heeft meerdere vegetarische kookboeken op de markt gebracht. Vooral het boek Plenty werd een wereldhit – ook in Nederland. Ottolenghi raakte een snaar bij miljoenen thuiskoks met zijn moderne, op groenten gebaseerde Arabische kookstijl: een mix van keukens uit het Midden-Oosten met westerse invloeden. Hij geldt als de man die groenten weer populair heeft gemaakt. Het leek een logische stap, om na het eerste veganistische Nudge leadership diner gebaseerd op de Hollandse keuken en Westlandse groenten, deze keer aan de slag te gaan met prachtige groentegerechten uit de Arabische keuken. Immers staat deze keuken bekend om de explosieve smaken, kleuren en geuren met onder andere geweldige kruiden. Het Nudge diner 2017 was een feest voor alle zintuigen en we bewezen maar weer dat compleet veganistisch eten absoluut niet saai hoeft te zijn.

    
foto’s: Bibi Veth

Het thema van dit jaar was ‘Climate Change and World Peace’. Nudge gelooft namelijk dat de twee nauw met elkaar verbonden zijn.

Jan van Betten, de oprichter van Nudge: “De Nudge Global Impact Award is een blijk van erkenning voor de plannen van onze deelnemers en een stimulans om de beoogde impact te creëren. Met de projecten van Nudge willen we voor een positieve verandering zorgen in de levens van één miljard mensen. Dat doen we samen met onze partners, supporters en uiteraard onze deelnemers, de jonge vrouwen en mannen die de toekomstige leiders in duurzaamheid vertegenwoordigen. De Nudge Global Impact Challenge helpt ze om de wereld ten goede te veranderen.”
De winnaars van de Nudge Global Impact Challenge 2017 zijn Erin Groot-Hermsen (Unilever), Anacelle Bautista (PeoplePods Dormitories, Filippijnen, wild card deelnemer) en Sabine Oudt (ABN AMRO). Alle 90 deelnemers van 30 multinationals zoals Unilever, Heineken, Danone, Ferrero, Aegon, FrieslandCampina, Philips en ABN AMRO gingen de uitdaging aan om een praktisch inzetbaar plan met wereldwijde duurzame impact te maken. De drie winnaars van de Challenge reizen in mei 2018 op uitnodiging van Reward Partner Ferrero naar Georgië (Eurazië) om hun leiderschapsvaardigheden in te zetten voor een duurzaamheidsproject.
Call to action
Nudge ziet jonge leiders als de sleutel tot een duurzame toekomst. Het roept daarom bedrijven uit alle delen van de wereld op om hun jonge professionals deel te laten nemen aan de Nudge Global Impact Challenge. De Support Partners van Nudge leveren hun bijdrage door jong toptalent uit alle delen van de wereld bijeen te brengen en ze de kennis, hulpmiddelen en het vertrouwen te bieden om te innoveren en positieve verandering te creëren. Aanmelden voor de Nudge Global Impact Challenge kan via deze website van Nudge. http://www.nudgeglobalimpactchallenge.com/

    


You may also like: